Τίτλος: ΤΕΛΟΣ ΕΠΙΤΗΔΕΥΜΑΤΟΣ
Ερώτηση:
Απάντηση:
Ατομικές επιχειρήσεις : Το ποσό είναι 650 ευρώ ετησίως για όσους επαγγελματίες έχουν παρέλθει πέντε (5) έτη από την πρώτη έναρξη εργασιών.
Νομικά πρόσωπα :Το ποσό είναι 1.000 ευρώ ετησίως. Από τον πρώτο χρόνο έναρξης εργασιών.
Για κάθε υποκατάστημα 600 ευρώ ετησίως.
Τα παραπάνω είναι ο γενικός κανόνας στον οποίο υπάρχουν διαφορετικές υποπεριπτώσεις και εξαιρέσεις.
Διακοπή: Σε περίπτωση διακοπής υπολογίζεται ανάλογα με τους μήνες λειτουργίας.
Άρα το τελικό ποσό προς πληρωμή: ΦΟΡΟΣ+ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ+ΤΕΛΟΣ ΕΠΙΤΗΔΕΥΜΑΤΟΣ.
ΜΙΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ : ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ ΜΕ ΣΥΜΒΑΣΗ ΕΡΓΟΥ ΣΕ ΕΡΓΟΔΟΤΗ
«ΜΠΛΟΚΑΚΙΑ»
Μια πολύ ιδιαίτερη περίπτωση είναι οι ελεύθεροι επαγγελματίες οι οποίοι ενώ έχουν έναρξη εργασιών έχουν συνάψει σύμβαση έργου με εργοδότες στους οποίους κόβουν Τιμολόγιο Παροχής Υπηρεσιών για τις υπηρεσίες που προσφέρουν. Πρέπει να συντρέχουν σωρευτικά οι ακόλουθες προϋποθέσεις:
α) να υπάρχει έγγραφη σύμβαση με τους πελάτες οι οποίοι λαμβάνουν τις υπηρεσίες, και
β) οι πελάτες οι οποίοι λαμβάνουν τις υπηρεσίες να μην υπερβαίνουν τους τρείς (3), ή εφόσον υπερβαίνουν τον αριθμό αυτό, ποσοστό 75% του ακαθάριστου εισοδήματός από επιχειρηματική δραστηριότητα να προέρχεται από έναν (1) από τους πελάτες οι οποίοι λαμβάνουν τις υπηρεσίες.
γ) να μην έχει ο επαγγελματίας την εμπορική ιδιότητα και
δ) η επαγγελματική έδρα να είναι ίδια με την κατοικία του ελεύθερου επαγγελματία.
Η κατηγορία αυτή φορολογείται όπως οι μισθωτοί δηλαδή με βάση την κλίμακα που υπόκεινται όλοι και με αφορολόγητο. Αλλά είναι υπόχρεοι κανονικά σε τέλος επιτηδεύματος 500 ευρώ.
Τα τιμολόγια έχουν παρακράτηση φόρου 20% και εισφορές υπέρ ΕΦΚΑ.
Η κατηγορία αυτή είναι ιδιαίτερα περίπλοκη, έχει αρκετές προϋποθέσεις οι οποίες πρέπει να ισχύουν όλες ταυτόχρονα, διαφορετικό τρόπο ασφάλισης στον ΕΦΚΑ μέσω συμβάσεων, και χρειάζεται ιδιαίτερη μελέτη και προσοχή για την αποφυγή λαθών.
Οι ελεύθεροι επαγγελματίες, καθώς και οι εταιρείες έχουν υποχρέωση να καταθέτουν κάθε χρόνο φορολογική δήλωση. Το έντυπο Ε3 για ατομική επιχείρηση ή το έντυπο Ν για εταιρείες είναι τα έντυπα που παρουσιάζουν την εικόνα της επιχείρησης.
Για μη υποβολή φορολογικής δήλωσης ή εκπρόθεσμη υποβολή αυτής καταλογίζεται πρόστιμο 250 ευρώ εφόσον τηρούνται απλογραφικά βιβλία, ή 500 ευρώ εφόσον τηρούνται διπλογραφικά βιβλία από την φορολογική αρχή.